14 September 2018

Membina Ulasan yang Tersurat dan Tersirat


Tuliskan sebuah ulasan tentang "Kelebihan Jam Tangan Pintar".

20 ulasan:

  1. Siti Alyssa bt Raymei
    5 Permata

    Gambar rajah tersebut menunjukkan jam tangan pintar. Jam tangan pintar mempunyai banyak kebaikan.

    Apabila kita menggunakannya,kita boleh menghantar pesanan kepada sesiapa sahaja seperti ahli keluarga dan rakan-rakan. Kemudian, kita boleh menepati masa kerana jam itu menunjukkan masa dengan tepat. Kita juga boleh melayari internet untuk mencari maklumat.Kita boleh menggunakan GPS untuk mencari sesuatu tempat apabila kita sesat atau hendak pergi ke mana-mana. Selain itu,kita boleh menenangkan fikiran dengan mendengar lagu yang terdapat di dalam jam tangan pintar.

    Akhir sekali,jam ini boleh digunakkan dimana -mana sahaja dan bila-bila masa sahaja.Pelanggan juga dapat menggunakan jam ini dengan senang.

    BalasPadam
  2. Putra & Ilham:
    5 permata

    Gambar rajah tersebut menunjukkan jam tangan pintar.Jam tangan pintar mempunyai banyak kegunaannya.

    Apabila kita menggunakannya,kita boleh menenangkan fikiran dengan mendengar lagu.Selain itu kita boleh mengatur jadual harian yang penting.Kemudian kita boleh mencari lokasi agar tidak sesat.Kita juga boleh menghubungi orang yang tersayang.

    Akhir sekali,kita juga boleh menyimpan maklumat sahabat yang jauh dan dekat.

    BalasPadam
  3. NAMA:AMALINA HARIS
    KELAS:5 PERMATA

    Gambar rajah menunjukkanjam tangan pintar.Jam tangan pintar mempunyai banyak kebaikan.

    Antaranya, apabila kita menggunakannya jam tangan pintar kita boleh menghantar pesanan kepada sesiapa sahaja seperti ahli keluarga dan rakan-rakan. Selain itu, kita boleh menepati masa kerana jam itu menunjukkan masa denagan tepat.Selepas itu, kita juga boleh melayari internet untuk mencari maklumat. Seterusnya, kita boleh mencari lokasi sesuatu tempat apabila tersesat jalan atau hendak pergi ke suatu tempat.

    Akhir sekali, pengguna boleh menggunakannya di mana-mana tempat dengan menggunakan data atau wifi untuk menggunakakan internet.

    BalasPadam
  4. AISYAH HUMAIRAH BINTI HAIRUL NIZAM

    Rajah menunjukkan jam tangan pintar.Jam tangan pintar mempunyai kebaikan.

    Antaranya,kita menggunakannya kita boleh menghantar pesanan kepada sesiapa sahaja seperti ahli keluarga dan rakan-rakan.Selain itu,kita boleh menepati masa dengan tepat.Selepas itu, juga boleh melayan internet untuk mencari lokasi sesuatu tempat apabila sesat atau hendak pergi ke sesuatu tempat.

    Akhir sekali,pengguna boleh menggunakannya di mana-mana sahaja dengan menggunakan data internet atau wifi.

    BalasPadam
  5. Nama:Nur Aqilah Binti Mohd Asri
    Kelas:5 Permata(2018)

    Gambar rajah menunjukkan sebuah Jam Tangan Pintar.Jam Tangan Pintar ini mempunyai banyak kegunaan yang sangat berbaloi.

    Antaranya,kita boleh melayari internet,menguji minda,menenangkan fikiran,menghubungi orang tersayang,,mengatur jadual,mencari lokasi dan menghantar maklumat pada sahabatku.Selain itu,jam ini ada jam digital yang senang untuk orang yang tidak mahir akan pasal ini untuk menepati masa.Selepas itu,banyak aplikasi yang boleh digunakan kalendar dan muzik.Seterusnya kita haruslah menggunakkannya dengan cermat dan berhemah.

    Akhir sekali,pengguna boleh menggunakannya bila-bila masa dimana jua sekali pun.

    BalasPadam
  6. Shamawadah Naffisah bt isa (5 Permata)

    Gambar rajah tersebut menunjukan seutas jam tangan pintar . Jam tangan pintar itu banyak kegunaanya

    Antara kelebihan jam tangan pintar ialah kita boleh melihat jam waktu yang terdapat disitu daripada semasa ke semasa . Selain itu, kita boleh mengatur jadual harian dan jadual waktu di sekolah supaya kita tidak leka . Selepas itu, kita juga kita boleh berkomunikasi bersama sahabat rapat kita .Seterusnya ,kita boleh menenangkan fikiran dengan menggunakan muzik .


    Akhir sekali,ia boleh menguji minda dengan soalan-soalan KBAT supaya kita boleh menggunakan masa yang terluang .

    BalasPadam
  7. Nama:Falisya sofea
    Tahun:5Permata

    Rajah berikut menunjukkan sebuah jam tangan pintar.Jam tangan pintar itu mempunyai banyak kegunaan dan kelebihan.

    Antaranya, boleh melayari internet,menguji minda,menenangkan fikiran,menghubungi seseorang,mengatur jadual,mencari lokasi dan menghantar maklumat pada kawan-kawanku.Jam ini ada kelebihan khas iaitu jam digital yang senang digunakan untuk menepati masa.Banyak aplikasi yang boleh digunakan.Tetapi kita haruslah ingat bahawa menggunakannya denagan cermat.

    Akhir sekali,pengguna boleh menggunakannya di mana-mana jua kita berada dengan dengan menggunakan data internet atau wifi.

    BalasPadam
  8. Nama :NUR ELYANA MASYURA BTE MOHD ZAKI
    Tahun :5 PERMATA(2018)

    Rajah berikut menunjukkan sebuah jam tangan pintar.Jam tangan pintar mempunyai banyak kegunaan dan kebaikan.

    Antaranya,kita boleh melayari internet,menguji minda,menenangkan fikiran,menghubungi orang tersayang,mengaturkan jadual,mencari lokasi dan menghantar maklumat pada sahabatku.Jam ini ialah jam digital yang senang untuk orang yang tidak mahir akan pasal ini untuk menepati masa.Banyak aplikasi yang boleh digunakan.Tetapi kita haruslah menggunakannya dengan cermat.
    Akhir sekali,pengguna boleh menggunakannya bila-bila masa dan di mana-mana jua kita beradadengan menggunakan data wifi.

    BalasPadam
  9. Putri ALya Natasya bt Hasan
    5 permata

    Gambar rajah tersebut menunjukkan jam tangan pintar . Jam tangan pintar mempunyai banyak kelebihan .

    Apabila kita menggunakanya , kita boleh menghantar pesanan kepada sesiapa sahaja seperti ahli keluarga dan rakan - rakan . Kemudian, kita boleh menepati masa kerana jam itu menunjukkan masa dengan tepat . Kita juga boleh melayari internet untuk mencari maklumat . Kita boleh menggunakan GPS untuk mencari sesuatu tempat apabila kita sesat atau hendak pergi ke mana - mana . Selain itu , kita boleh menenangkan fikiran dengan mendengar lagu yang terdapat di dalam jam tangan pintar .

    Akhir sekali , pengguna boleh menggunakanya di mana - mana tempat sahaja .

    BalasPadam
  10. Balqis Nur Umairah binti Kamizan

    Berdasarkan rajah di atas,terdapat gambar jam tangan pintar yang canggih dan bergaya.

    Ianya digunakan untuk mengatur jadual, melayari internet untuk mencari maklumat.Ia juga digunakan untuk menenangkan fikiran apabila kita berasa bosan.Kita juga boleh mencari lokasi yang hendak kita tuju.Selain itu,kita juga boleh memberi pesanan kepada rakan.Selepas itu, kita juga boleh menepati masa supaya tidak terlambat apabila hendak ke sekolah atau sebagainya.

    Akhir sekali, pengguna juga boleh menggunakan jam ini kemana mana tempat dan bila bila masa. Pelanggan juga boleh menggunakan jam tangan pintar ini dengan senang.

    BalasPadam
  11. siti 'aisyah sofiah binti khiruddin
    5 permata
    Gambar rajah tersebut menunjukkan seutas jam tangan pintar.Jam tangan pintar itu banyak kegunaannya.

    Antaranya,kelebihan jam tangan pintar ialah kita boleh melihat jam waktu yang terdapat disitu daripada semasa ke semasa.Selain itu,kita boleh mengatur jadual harian dan jadual waktu di sekolah supaya kita tidak leka.Selepas itu,kita juga boleh berkomunikasi bersama sahabat rapat kita.Seterusnya,kita boleh menenangkan fikiran dengan menggunakan muzik.

    Akhir sekali,ia boleh menguji minda dengan soalan-soalan KBAT supaya kita boleh menggunakan masa yang terluang.

    BalasPadam
  12. Kelebihan Jam Tangan Pintar

    BalasPadam
  13. Nur Ainul Balqis bt. Khairil Anuar
    5 Permata

    Gambar rajah di bawah menunjukkan Jam tangan pintar.Kita hebdaklah menjaga jam dengan elok.

    Antaranya, Kita boleh menggunakan untuk mengatur dengan betul.Kita juga boleh menepati masa dengan cara mengunci jam untuk sentiasa akan menepati masa dengan tepat.Selain itu ,Kita boleh mencari lokasi apabila kita hendak tahu lokasi yang betul.Selepas itu,Kita boleh menenangkan jiwa dengan membuka muzik secara sederhana.Seterusnya,kita juga boleh menghantar pesanan kepada orang yang kita rindukan.


    Akhir sekali,jam tangan pintar itu sangat menyenanangkan hati kepada para pelanggan yang telah membelinya.

    BalasPadam
  14. Siti Aishah bt Abdullah
    5 Permata

    Gambar rajah tersebut menunjukkan jam tangan pintar.Jam tangan pintar ada banyak kegunaannya.

    Antaranya,kita boleh mengunci jam untuk mengingatkan kita waktu-waktu yang penting.Selain itu,kita juga boleh mencari lokasi apabila kita sesat jalan dan mencari tempat lain.Selepas itu,kita boleh menghantar pesanan kepada keluarga dan rakan.Seterusnya,kita boleh mengatur jadual untuk kegunaan harian.Apabila kita hendak menenangkan fikiran dengan mendengar lagu yang ada didalam jam itu.Kita juga boleh melayari internet untuk mencari maklumat yang penting .Pada jam tangan pintar itu kita boleh menghubungi orang yang tersayang.

    Akhir sekali,jam tangan pintar itu boleh menyenangkan orang yang memakainya.

    BalasPadam
  15. Nur Nafisa bt Hasnan
    5 Permata

    Gambar rajah menunjukkan sebuah jam tangan pintar yang sangat canggih dan pintar itu.

    Antaranya ialah kegunaan kalendar boleh mengatur jadual harian kita pada setiap hari. Dengan adanya waktu pada jam tangan pintar itu, kita boleh menepati masa yang telah ditetapkan pada bila-bila masa. Selain itu, terdapat penggunaan yang boleh kita tahu tentang maklumat sahabat kita. Dengan adanya internet, kita boleh melayari internet untuk mendapatkan maklumat yang penting. Selepas itu, kegunaan pada GPS pula dapat mencari lokasi dengan mudah supaya kita tidak akan sesat jalan. Lagu-lagu yang terdapat pada jam tangan pintar itu dapat menenangkan fikiran apabila kita mengalami stress. Kegunaan mesej pula untuk menghantar pesanan kepada orang yang ingin kita menghantar pesanan. Seterusnya, kita dapat menguji minda kita pada masa lapang atau pada cuti sekolah. Pada jam tangan pintar itu, kita boleh menghubungi orang yang tersayang.

    Akhir sekali, jam tangan pintar itu sangat menyenangkan hati para pelanggan yang telah membelinya.

    BalasPadam
  16. NAMA:Nurul syamirza ardlieyana binti moht zalmi.
    KELAS:5 Permata


    Gambar rajah tersebut menunjukkan sebuah Jam Tangan Pintar.Jam Tangan Pintar itu banyak penggunaan kepada penggunanya.

    Antaranya,mencari lokasi supaya memudahkan kita mencari lokasi dengan tepat.Selain itu,kita juga boleh mengatur jadual untuk pergi ke sesuatu tempat dan yang lain-lain lagi.Selepas itu,kita boleh menguji minda seperti soalan-soalan KBAT.Seterusnya,kita boleh menenangkan fikiran kita seperti membuka lagu dan lain-lain.Kita boleh menghubungi orang yang tersayang seperti ibu,ayah dan lain-lain.KIta juga boleh menghantar pesanan kepada orang-orang tersayang.

    Akhir sekali,kita boleh menggunakan apa saja.Saya harap saya dapat membeli jam tangan tersebut.

    BalasPadam
  17. Nama:Qurratu Kaiyisah
    Tahun:5PERMATA

    Gambar rajah menunjukkan jam tangan pintar.Jam tangan pintar mempunyai banyak kebaikan.

    Antaranya ia membolehkan kita melayari internet untuk mencari maklumat.Ia juga dapat mengaturkan jadual harian kita.Ia juga membolehkan kita menepati masa.Kita juga boleh menghubungi orang yang tersayang seperti adik -beradik sedara - mara dan ahli keluarga.


    Akhir sekali saya ingin menyarankan bahawa anda perlu membeli jam pintar ini.Untuk kesenangan hidup anda.

    BalasPadam
  18. NAMA:ALEEYA BATRISYA BINT IAHMAD SOFI
    5PERMATA

    Gambar rajah tersebut menunjukkan sebuah jam tangan pintar.Jam Tangan Pintar itu banyak kelebihan kepada penggunnya.

    Pertama sekali kelebihan jam ini adalah mengatur jadual untuk pergi ke sesuatu tempat dan yang lain-lain lagi.kita boleh melayari internet ,menenagkan fikiran ,hubungi orang tersayang ,menepati masa dan menghantar maklumat pada sahabatku.Jam ini ada jam digital yang senang untuk orang tidak mahir atau memahami menggunakan jam jarum denagan tepat.selain,itu juga kita boleh melihat jam di Jam Tangan Pintar.

    Akhir sekali .pengguna boleh manfaatkan pelbagai maklumat yang berguna.

    BalasPadam
  19. Nama:Adriana Zakirah binti Mohd Farid
    Kelas:5Permata

    Gambar rajah di atas menunjukkan seutas jam tangan pintar yang mempunyai banyak kebaikan.

    jam tangan pintar sering digunakan ole orang ramai.oleh kerana itu,ianya sering digunakan untuk menghubungi orang tersayang,mencatat profil kawan,mengatur jadual,menenangkan fikiran,menepati masa dan lain- lain lagi.anda pernah terfikir cara-cara untuk mencari jalan apabila tersesat?dengan kelebihan jam tangan ini apabila digunakan,anda boleh menggunakan aplikasi yang bernama "kompas".ianya sering digunakan oleh orang ramai jika tersesat jalan.

    Akhir sekali,saya menyarankan anda untuk menggunakan jam ntangan ini.

    sekian terima kasih.

    BalasPadam