30 Ogos 2019

Sambutan Hari Kanak-kanak di Sekolah Saya


Sekolah saya menyambut Hari Kanak-kanak pada minggu pertama bulan Oktober tiap-tiap tahun. Hari ini adalah hari yang paling gembira bagi kanak-kanak sekolah.

       Pada Hari Kanak-kanak, saya tiba di sekolah lebih awal dari biasa. Murid-murid semuanya kelihatan tersenyum-senyum kerana suka hati. Pada pukul 8.00 pagi, kami masuk ke tapak perhimpunan sekolah untuk menyaksikan persembahan silap mata.

      Selepas itu, murid-murid pun balik ke bilik darjah masing-masing. Kemudian guru darjah pun membahagikan bungkusan hadiah kepada murid-murid. Di dalam bungkusan itu ada gula-gula, biskut, minuman kotak, kek dan lain-lain lagi.

      Hari Kanak-kanak merupakan hari yang penuh erti bagi semua kanak-kanak di dunia. Kanak-kanak adalah harapan bangsa dan tiang negara pada suatu masa kelak. Jadi semua kanak-kanak harus belajar dengan bersungguh-sungguh untuk menjadi rakyat yang baik.

      Kesimpulannya, sambutan Hari Kanak-kanak meninggalkan kenangan terindah kepada kami yang bergelar murid sekolah sehingga ke akhir hayat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan